6 lipca 2020

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków

Przyjmowanie skarg i wniosków

Uprzejmie informuję, że Kuratorium Oświaty w Krakowie nie udziela odpowiedzi na otrzymywaną korespondencję, która nie spełnia wymogów określonych w § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. nr 5 poz. 46).

Zgodnie z tym przepisem treść kierowanej korespondencji powinna zawierać wskazanie:

  • osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko),
  • adresu (kod pocztowy, miejscowość, ulica, nr domu, telefon),
  • przedmiotu sprawy, której dotyczy.

Jeżeli przesłana skarga lub wniosek nie zawierają wszystkich wskazanych informacji, to do czasu uzupełnienia danych pozostawia się je bez rozpoznania.

Małopolski Kurator Oświaty przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godz. 15.00 – 17.00.

Małopolscy Wicekuratorzy Oświaty przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godz. 15.00 – 17.00.

W przypadku, gdy dzień wyznaczony do przyjmowania w sprawach skarg i wniosków jest dniem ustawowo wolnym od pracy, interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym.

Dyrektorzy wydziałów i delegatur oraz pracownicy Kuratorium przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy urzędu.

Skargi i wnioski wpływające do Kuratorium są rejestrowane w centralnym rejestrze skarg i wniosków.

Rejestracji podlegają skargi i wnioski wnoszone pisemnie, telegraficznie, pocztą elektroniczną, dalekopisem lub telefaksem, a także ustnie do protokołu.

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Skargi wniesione do Małopolskiego Kuratora Oświaty, jako organu niewłaściwego w sprawie, są niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazywane właściwemu organowi, z powiadomieniem o tym skarżącego, albo wskazaniem mu właściwego organu.

Skargi i wnioski, niewymagające postępowania wyjaśniającego, powinny być rozpatrzone i załatwione niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie miesiąca od dnia wpływu do Kuratorium.

Załączniki