Przyjmowanie skarg i wniosków
Małopolski Kurator Oświaty przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godz. 15.00 – 17.30.
Małopolscy Wicekuratorzy Oświaty przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godz. 15.00 – 17.30.
W przypadku, gdy dzień wyznaczony do przyjmowania w sprawach skarg i wniosków jest dniem ustawowo wolnym od pracy, interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym.
Dyrektorzy wydziałów i delegatur oraz pracownicy Kuratorium przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy urzędu.
Skargi i wnioski wpływające do Kuratorium są rejestrowane w centralnym rejestrze skarg i wniosków.
Rejestracji podlegają skargi i wnioski wnoszone pisemnie, telegraficznie, pocztą elektroniczną, dalekopisem lub telefaksem, a także ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi wniesione do Małopolskiego Kuratora Oświaty, jako organu niewłaściwego w sprawie, są niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazywane właściwemu organowi, z powiadomieniem o tym skarżącego, albo wskazaniem mu właściwego organu.
Skargi i wnioski, niewymagające postępowania wyjaśniającego, powinny być rozpatrzone i załatwione niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie miesiąca od dnia wpływu do Kuratorium.