Dotacja podręcznikowa 2024/2025 – informacja dotycząca aktualizacji wniosków o udzielenie dotacji celowej
W związku z obowiązkiem składania aktualizacji wniosku o udzielenie dotacji celowej w 2024 r. na wyposażenie szkół podstawowych, powstałym w przypadku zmiany prognozowanej liczby uczniów w danych klasach lub zmianą wyników postępowania rekrutacyjnego do tych szkół, jaki nakłada na dyrektorów oraz jednostki samorządu terytorialnego ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 754), (dalej: ufzo) informuję, że:
PILNE! Rządowy program pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych – weryfikacja zapotrzebowania – II transza środków w 2024 r.
W związku z harmonogramem realizacji Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w roku 2024, Kuratorium Oświaty w Krakowie zwraca się z uprzejmą prośbą o zebranie szacunkowych danych
Program Wspierania Aktywności Fizycznej Dzieci i Młodzieży „Mały Mistrz”
Minister Sportu i Turystyki ogłosił 24 lipca 2024 roku, że Program Wspierania Aktywności Fizycznej Dzieci i Młodzieży „Mały Mistrz” będzie realizował w naszym województwie Małopolski Szkolny Związek Sportowy.
Uszczuplone podstawy programowe. Podręczniki bez zmian
Zmiany w podstawach programowych zostały przygotowane tak, aby nie było konieczności wymiany podręczników. Ma to uzasadnienie zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne.
Zestawy szkolne dla dzieci uchodźców ukraińskich – projekt IOM – Międzynarodowej Organizacji ds. Migracji
IOM Międzynarodowa Organizacja ds. Migracji informuje o otwartym projekcie wsparcia uczniów ukraińskich. W ramach projektu zostanie wydanych 250 zestawów szkolnych (wyprawek) dzieciom rozpoczynającym naukę w szkołach na terenie województwa małopolskiego.
Popularyzacja zestawów narzędzi edukacyjnych – Przewodniki po narzędziach edukacyjnych
Zapraszamy do lektury i odkrywania możliwości, jakie niosą ze sobą przewodniki oferujące kompleksowe wprowadzenie do szerokiej gamy narzędzi edukacyjnych
Krajowe eliminacje do konkursu „Europejskiej Nagrody w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości”
Europejska Sieć Zapobiegania Przestępczości (EUCPN) organizuje co roku konkurs „Europejska Nagroda w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości” (ECPA). W bieżącym roku za przeprowadzenie konkursu na poziomie UE odpowiedzialne są Węgry, jako kraj sprawujący Prezydencję w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2024 r.
Ruszył nabór do Młodzieżowej Rady Klimatycznej III kadencji
23 lipca 2024 r. wystartował nabór Kandydatów do III kadencji Młodzieżowej Rady Klimatycznej, organu pomocniczego ministra klimatu i środowiska. Do udziału w naborze zapraszamy młodych ludzi, którym bliskie są zagadnienia związane z klimatem, energią i środowiskiem.
Konkurs Ministerstwa Klimatu i Środowiska „Klimatyczny Człowiek Roku”
Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaprasza do udziału w IV edycji konkursu „Klimatyczny Człowiek Roku”.
Opracowanie Profilu Absolwenta – ankiety dla nauczycieli i rodziców
Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi prace analityczne uzupełniane wywiadami i ankietami skierowanymi do nauczycieli i rodziców dzieci uczęszczających do przedszkoli i uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Ich celem jest zebranie opinii na temat podstaw programowych i umiejętności, które są niezbędne przedszkolakom i uczniom na poszczególnych etapach edukacji.
Uzyskanie zgody na prowadzenie kursu kwalifikacyjnego dla nauczycieli
Kursy kwalifikacyjne nie mogą być prowadzone przez placówki doskonalenia posiadające wstępną akredytację oraz przez placówki doskonalenia, którym cofnięto akredytację
Ogólnopolski konkurs stypendialny dla uzdolnionych uczniów i studentów romskich 2024
Wszelkie informacje dotyczące konkursu stypendialnego i formularz zgłoszeniowy oraz spis wymaganych dokumentów do nadesłania dostępne są na stronie internetowej Związku Romów Polskich
Wymagania edukacyjne – projekt pilotażowy
Uprzejmie informuję, że zostały podjęte działania mające na celu wsparcie dyrektorów i nauczycieli w formułowaniu wymagań edukacyjnych.