Imię i nazwisko | Stanowisko | Telefon |
Joanna Jasiak | dyrektor | 14 696 32 51 |
Tadeusz Bernady | starszy wizytator | 14 696 32 57 |
Monika Bochenek-Król | wizytator | 14 696 32 53 |
Dorota Bolek | wizytator | 14 696 32 56 |
Agnieszka Długosz-Ordyczyńska | starszy wizytator | 14 696 32 62 |
Tomasz Donatowicz | wizytator | 14 696 32 53 |
Łukasz Drewienkiewicz | starszy wizytator | 14 696 32 57 |
Marta Dychtoń | wizytator | 14 696 32 54 |
Grzegorz Kubacki | wizytator | 14 696 32 64 |
Bożena Nowak | starszy wizytator | 14 696 32 64 |
Zbigniew Nowak | wizytator | 14 696 32 63 |
Jacek Partyński | starszy wizytator | 14 696 32 58 |
Barbara Piwowarczyk | starszy wizytator | 14 696 32 54 |
Teresa Sowa | starszy wizytator | 14 696 32 56 |
Stanisław Srebro | starszy wizytator | 14 696 32 58 |
Katarzyna Syrek | wizytator | 14 696 32 54 |
Teresa Szydłowska | starszy wizytator | 14 696 32 53 |
Magdalena Szymczyk | specjalista ds. obsługi kancelaryjnej i archiwum | 14 696 32 60 14 696 32 59 |
Mirosław Śledź | starszy wizytator | 14 696 32 55 |
Franciszek Wantuch | starszy wizytator | 14 696 32 55 |
Teresa Wróblewska | starszy specjalista | 14 696 32 51 |
Katarzyna Ziomek | specjalista | 14 696 32 61 |
Do zadań Delegatury w Tarnowie należy:
- realizowanie zadań i sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad publicznymi i niepublicznymi:
- przedszkolami w tym: specjalnymi, integracyjnymi, z oddziałami specjalnymi lub integracyjnymi, a także innymi formy wychowania przedszkolnego,
- szkołami podstawowymi w tym: z oddziałami przedszkolnymi, dwujęzycznymi, sportowymi i mistrzostwa sportowego, szkołami podstawowymi sportowymi i mistrzostwa sportowego specjalnymi, integracyjnymi, z oddziałami integracyjnymi, specjalnymi przysposabiającymi do pracy,
- szkołami ponadpodstawowymi w tym: dwujęzycznymi, z oddziałami przygotowania wojskowego, sportowymi i mistrzostwa sportowego, sportowymi, mistrzostwa sportowego, specjalnymi, integracyjnymi, z oddziałami integracyjnymi, specjalnymi przysposabiającymi do pracy,
- poradniami psychologiczno-pedagogicznymi,
- specjalnymi ośrodkami szkolno-wychowawczymi, specjalnymi ośrodkami wychowawczymi dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, ośrodkami rewalidacyjno-wychowawczymi;
- placówkami oświatowo-wychowawczymi,
- placówkami kształcenia ustawicznego oraz centrami kształcenia zawodowego,
- placówkami artystycznymi,
- młodzieżowymi ośrodkami wychowawczymi oraz młodzieżowymi ośrodkami socjoterapii,
- placówkami zapewniającymi opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania;
- przeprowadzanie oceny stanu przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej w trybie kontroli planowych i doraźnych;
- nadzorowanie dyrektorów w zakresie realizacji orzeczeń publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych poradni specjalistycznych dotyczących kierowania uczniów do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania;
- nadzorowanie działań w zakresie zapewnienia uczniom, rodzicom i nauczycielom specjalistycznego doradztwa psychologiczno-pedagogicznego;
- nadzorowanie działań w zakresie realizacji programów wspierających pracę wychowawczą, opiekuńczą i rewalidacyjną w nadzorowanych w oddziale jednostkach oświatowych;
- rozpatrywanie zastrzeżeń dyrektorów do wyników kontroli;
- kontrolowanie działań dyrektorów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem oceny pracy dyrektorów;
- prowadzenie spraw związanych z wnioskowaniem do dyrektorów o dokonanie oceny pracy nauczycieli;
- rozpatrywanie skarg i wniosków oraz petycji dotyczących nadzorowanych w oddziale jednostek oświatowych;
- gromadzenie informacji o wynikach sprawowanego nadzoru pedagogicznego, wynikach egzaminów zewnętrznych, przeprowadzanie analiz tych wyników oraz formułowanie wniosków dotyczących jakości pracy nadzorowanych w oddziale jednostkach oświatowych w celu zapewnienia wysokiej jakości organizacji procesów kształcenia, wychowania i opieki oraz ich efektów;
- prowadzenie postępowań, w tym sporządzanie decyzji administracyjnych dotyczących:
- usunięcia uchybień polegających na prowadzeniu przez nadzorowaną w oddziale jednostkę oświatową lub organ prowadzący, działalności z naruszeniem przepisów ustawy – Prawo oświatowe lub ustawy o systemie oświaty albo rozporządzeń wydanych na ich podstawie,
- przeniesienia ucznia podlegającego obowiązkowi szkolnemu do innej szkoły na wniosek dyrektora szkoły
- uchylenia uchwał rad pedagogicznych w przypadku stwierdzenia ich niezgodności z przepisami prawa,
- uchylenia statutu albo niektórych jego postanowień, jeżeli są sprzeczne z prawem;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w trybie odwoławczym od decyzji dyrektorów szkół o skreśleniu uczniów objętych obowiązkiem nauki z listy uczniów oraz prowadzenie ewidencji tych decyzji;
- opiniowanie wniosków o utworzenie przedszkola publicznego prowadzonego przez inny organ niż jednostka samorządu terytorialnego;
- opiniowanie wniosków o przekształcenie przedszkola niepublicznego w przedszkole publiczne;
- opiniowanie wniosków jednostek samorządu terytorialnego o przekształcenie lub likwidację szkoły i placówki wymienionej;
- sprawdzanie spełniania przez szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych wymagań niezbędnych do posiadania uprawnień szkoły publicznej
- udzielanie pomocy nadzorowanym w oddziale jednostkom oświatowym, a także nauczycielom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie:
- udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- organizowania kształcenia i wspomagania rozwoju uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, realizujących obowiązek szkolny lub obowiązek nauki w szkołach ogólnodostępnych,
- wspomaganie rozwoju ucznia zdolnego,
- przestrzegania praw dziecka i ucznia oraz wspierania samorządności uczniowskiej,
- organizowania, wspomagania rozwoju dzieci i uczniów, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
- edukacji dzieci cudzoziemskich oraz dzieci polskich przybywających z innych systemów edukacyjnych,
- orientacji i doradztwa zawodowego,
- profilaktyki społecznej i wychowania, w tym profilaktyki uzależnień oraz promowania zdrowego stylu życia, turystyki i sportu,
- koordynacja organizacji dokształcania teoretycznego uczniów będących pracownikami młodocianymi;
- prowadzenie spraw związanych z działalnością eksperymentalną w nadzorowanych w oddziale jednostkach oświatowych;
- koordynacja zadań w zakresie uczestniczenia w komisjach konkursowych na stanowisko dyrektora oraz obserwacji egzaminów zewnętrznych, przez delegowanych przedstawicieli;
- uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez nauczyciela początkującego oraz w pracach komisji egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans;
- inicjowanie działań szczególnie w zakresie współpracy międzynarodowej szkół, wyrównywania szans i wychowania do społeczeństwa demokratycznego, edukacji kulturalnej, zagospodarowania czasu wolnego młodzieży oraz udzielanie pomocy w nawiązywaniu kontaktów z partnerami zagranicznymi;
- współpraca z organami prowadzącymi oraz dyrektorami nadzorowanych w oddziale jednostek oświatowych w sprawach określonych w przepisach prawa, a w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem powołania osoby niebędącej nauczycielem na stanowisko dyrektora,
- prowadzenie spraw związanych z powierzeniem stanowiska dyrektora oraz powierzenia stanowiska ustalonemu kandydatowi, jeśli do konkursu nie zgłosi się żaden kandydat lub w wyniku konkursu kandydat nie zostanie wyłoniony,
- prowadzenie spraw związanych z odwołaniem ze stanowiska kierowniczego w przypadkach szczególnie uzasadnionych,
- prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków dyrektorów o ponowne ustalenie oceny pracy;
- nadzorowanie działań w zakresie zapewnienia uczniom, rodzicom i nauczycielom specjalistycznego doradztwa psychologiczno-pedagogicznego;
- nadzorowanie działań w zakresie realizacji programów wspierających pracę wychowawczą, opiekuńczą i rewalidacyjną w nadzorowanych w oddziale jednostkach oświatowych;
- nadzorowanie dyrektorów w zakresie realizacji orzeczeń publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych poradni specjalistycznych dotyczących kierowania dzieci do kształcenia specjalnego lub indywidualnego nauczania;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w trybie odwoławczym od orzeczeń publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych publicznych poradni specjalistycznych dotyczących kierowania dzieci do kształcenia specjalnego i nauczania indywidualnego;
- przygotowanie wykazu poradni psychologiczno-pedagogicznych, w których działają zespoły wydające orzeczenia i opinie dla dzieci i uczniów niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących i z autyzmem, w tym zespołem Aspergera;
- współdziałanie z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w zakresie przeprowadzania egzaminu zewnętrznego oraz wspomaganie działań dyrektorów i nauczycieli w tym zakresie,
- wspomaganie rozwoju kształcenia ustawicznego;
- nadzorowanie pracy komisji nadających tytuły kwalifikacyjne i przeprowadzających egzaminy eksternistyczne;
- nadzorowanie zgodności placówek kształcenia ustawicznego z przepisami prawa.