Rola w Zespole
Imię i Nazwisko |
Zadania (wg § 26 Regulaminu KO) |
Formy realizacji (dla wszystkich członków i zespołowo) |
Mediator – Koordynator
Elżbieta Bzdek |
- koordynowanie działań na rzecz poprawy jakości pracy szkół (§26 pkt 1),
- promowanie edukacji w zakresie mediacji, sprawiedliwości naprawczej (§26 pkt 4),
- koordynowanie i monitorowanie działań dot. praw ucznia i równego traktowania (§26 pkt 10–11).
|
konferencje, warsztaty, szkolenia, konsultacje indywidualne, spotkania z dyrektorami, narady, opracowywanie raportów, rekomendacji i analiz, współpraca z organami i organizacjami zewnętrznymi |
Edukacja zdrowotna i profilaktyka, WF
Zofia Smoleń-Jajeśnica |
- profilaktyka, przeciwdziałanie przemocy i agresji (§26 pkt 4),
- współdziałanie z instytucjami dot. Edukacji zdrowotnej, rozwoju młodzieży i przeciwdziałania patologiom (§26 pkt 7),
- wspieranie szkół w zakresie zdrowia i profilaktyki (§26 pkt 5 w części).
|
programy profilaktyczne, warsztaty, konferencje prozdrowotne, działania sportowe i integracyjne, opracowanie materiałów edukacyjnych, prowadzenie akcji i kampanii |
Edukacja obywatelska
Dorota Bolek |
- edukacja dla bezpieczeństwa, obrona cywilna, ochrona ludności, analiza i ocena przestrzegania praw człowieka, dziecka i ucznia (§26 pkt 10),
- kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych, równe traktowanie (§26 pkt 4),
- współpraca z organizacjami i samorządami (§26 pkt 7)
|
lekcje otwarte, debaty, symulacje obywatelskie, konkursy, konferencje, współpraca z NGO, raporty nt. przestrzegania praw |
Innowacje, kompetencje cyfrowe i AI
Kazimierz Gargula |
- wspieranie szkół w zakresie zrówno-ważonego rozwoju i AI (§26 pkt 5),
- promowanie innowacyjności w edukacji (§ 26 pkt 4),
- analiza międzynarodowych standardów i promowanie nowych inicjatyw (§26 pkt 6).
|
projekty pilotażowe, warsztaty z AI, publikacje dobrych praktyk, seminaria międzynarodowe, platformy wymiany wiedzy |
Reforma edukacji, egzaminy
Piotr Bezymski |
- inicjowanie, wdrażanie projektów i programów edukacyjnych, zmiany w podstawach programowych w ramach reformy edukacji, wzmacnianie edukacji przyrodniczej, matematycznej, artystycznej, zapobieganie dysleksji – edukacja przedszkola (§26 pkt 3),
- przygotowywanie informacji i sprawozdań dla MEN, Wojewody i KO (§26 pkt 9),
- działania związane z reformą i egzaminami (diagnoza, ewaluacja – §26 pkt 1).
|
opracowywanie raportów, zestawień, analiz; szkolenia i konferencje nt. egzaminów; opracowanie materiałów dla szkół |
Ocenianie i rozwój ucznia
Barbara Sukiennik |
- koordynowanie działań dot. spójnego podejścia do oceniania, nowa matura (§26 pkt 1),
- analiza i ewaluacja rozwiązań w szkołach (§26 pkt 1, 10),
- tworzenie platform wymiany doświadczeń (§26 pkt 2).
|
spotkania sieci współpracy, opracowanie przykładów dobrych praktyk, warsztaty dla nauczycieli, konferencje, raporty i rekomendacje |