7 stycznia 2025

Informacja o nowym obowiązku dotyczącym stosowania e-Doręczeń

Szanowni Państwo,

przypominamy o nowym obowiązku związanym z aktywacją skrzynek i stosowaniem e-Doręczeń w zakresie wysyłania korespondencji.

Obowiązek ten dotyczy również szkół i placówek oświatowych przy czym terminy i zakres dla poszczególnych jednostek jest zróżnicowany:

  1. Publiczne przedszkola i szkoły prowadzone przez jednostki samorządu terytorialnego:
    • od 1 stycznia 2025 r. zobowiązane są do doręczania korespondencji za pomocą publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE),
    • od 1 października 2029 zobowiązane są do doręczania korespondencji za pomocą publicznej usługi hybrydowej (PUH).
  2. Placówki oświatowe, przedszkola i szkoły prowadzone przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego, które finansowane są w ponad 50% ze środków publicznych:
    • od 1 stycznia 2025 r. zobowiązane są do doręczania korespondencji za pomocą publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE) oraz publicznej usługi hybrydowej (PUH).

Harmonogram wprowadzania obowiązku stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych.