Większa liczba dzieci w oddziale przedszkolnym i w oddziałach I-III szkoły podstawowej
W roku szkolnym 2021/2022 będzie można zwiększyć liczbę dzieci w oddziale przedszkolnym oraz w klasach I-III szkoły podstawowej.
Wnioski o udział w programie „Aktywna tablica” lub udzielenie wsparcia w 2022 roku
W 2022 roku jest realizowana kolejna edycja programu „Aktywna tablica” na lata 2020-2024.
Historia i teraźniejszość – nowy przedmiot w szkołach ponadpodstawowych od 1 września 2022 r.
Minister Edukacji i Nauki podpisał trzy projekty rozporządzeń. Wprowadzone zmiany obejmują m.in. nowy przedmiot historia i teraźniejszość oraz podstawy programowe przedmiotów historia (zakres podstawowy i rozszerzony) oraz wiedza o społeczeństwie (zakres rozszerzony).
Arkusze pokazowe egzaminu maturalnego – informacja Centralnej Komisji Egzaminacyjnej
Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała arkusze pokazowe egzaminu maturalnego w nowej formule.
Wsparcie dzieci z Ukrainy ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – informacja MEiN / Підтримка дітей з України з особливими освітніми потребами – інформація Міністерства Освіти та Науки
Wsparcie dzieci z Ukrainy ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – informacja MEiN.
Wsparcie edukacyjne osób przybywających z Ukrainy – wypełnij formularz zgłoszeniowy!
Możesz zaoferować pomoc edukacyjną i określić jej formę w zakresie wsparcia edukacyjnego dzieci i młodzieży z Ukrainy.
Informacja dla rodziców dzieci przybywających z Ukrainy / ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ, ЯКІ ПРИБУВАЮТЬ З УКРАЇНИ
Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla rodziców dzieci przybywających z Ukrainy.
Zarządzenie Małopolskiego Kuratora Oświaty w sprawie wykazu zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych
Zarządzenie NR 21/22 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 25 lutego 2022 r.
Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych – aktualizacja
W związku ze zmianą zasad kierowania na kwarantannę osób z tzw. „kontaktu” zaktualizowaliśmy Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Jak rozmawiać z dziećmi i uczniami na temat sytuacji w Ukrainie – rekomendacje dla nauczycieli i pedagogów szkolnych
W związku z aktualną sytuacją w Ukrainie Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla nauczycieli i pedagogów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zasady przyjmowania cudzoziemców do polskich szkół w kontekście obecnej sytuacji na Ukrainie
Minister Edukacji i Nauki przekazał dyrektorom szkół i organom prowadzącym informację na temat zasad przyjmowania cudzoziemców do polskich szkół w kontekście obecnej sytuacji na Ukrainie.
Zaproszenie na seminarium „Wychowanie w szkole – klasie szkolnej – perspektywa personalistyczna”
Katedra Dydaktyki, Edukacji Szkolnej i Pedeutologii w Instytucie Pedagogiki KUL organizuje cykliczne seminarium wymiany doświadczeń pedagogicznych.
PILNE! Dotacja przedszkolna 2022 – klasyfikacja budżetowa przewidywanego wydatkowania środków
Minister Edukacji i Nauki dokonał podziału środków budżetu państwa na 2022 rok z przeznaczeniem na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego
Wymagania egzaminacyjne obowiązujące na egzaminie maturalnym w roku 2023 i 2024
Prezentujemy wymagania egzaminacyjne obowiązujące na egzaminie maturalnym przeprowadzanym w roku 2023 i 2024 dla absolwentów 4-letniego liceum ogólnokształcącego oraz 5-letniego technikum.
Dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Już od 1 marca br. w szkołach będą mogły być realizowane zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w dodatkowym wymiarze godzin
Nowe zawody w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego
Monter konstrukcji targowo-wystawienniczych, Technik obsługi przemysłu targowo-wystawienniczego, Technik montażu i automatyki stolarki budowlanej, Technik izolacji przemysłowych, Technik elektroautomatyk okrętowy i Technik przemysłu jachtowego to 6 nowych zawodów wprowadzonych do klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego. Minister Edukacji i Nauki podpisał rozporządzenie w tej sprawie. Wprowadzenie nowych zawodów to odpowiedź na potrzeby rynku pracy.